Opsamling: Medier og teknologi i uge 3, 2017

Et tilbageblik på ugen der gik indenfor medier, teknologi og forretning.

❓ Hvad er det her?

Hver fredag laver jeg (Lars K Jensen fra Ekstra Bladets udviklingsafdeling) en opsamling indenfor medier, udvikling og teknologi. Her præsenterer jeg noget af det mest interessante, jeg er faldet over i ugens løb.

ℹ️ Lidt om denne uges opsamling

DR Medieforskning udgiver årsrapport, The New York Times kigger mod 2020, BuzzFeed offentliggør Trump-dokument, og du kan høre om, hvordan du kan få den sunde fornuft tilbage på kontoret. Du kan også se designerens guide til oplevet performance og høre mere om DevOps og serverless, to af tidens store tech-udvikling-tendenser.

Det og meget mere kan du læse om i denne uges opsamling. God fornøjelse 🙂

Læs/se resten →

Fremtidens forretningsmodeller: Abonnenter vs. annoncører

Størstedelen af danske onlinemedier er i høj grad finansieret af annoncer. Men er det den rigtige vej at gå?

2017 bliver (endnu) et spændende og udfordrende år i mediebranchen, både herhjemme og globalt, hvad angår indtjening. Derfor tænker jeg, det er på sin plads at meditere, gruble og fundere lidt over forskellige forretningsmodeller, hvad de kan byde på og betyde for os udgivere.

Læs/se resten →

Opsamling: Medier og teknologi i uge 2, 2017

Et tilbageblik på ugen der gik indenfor medier, teknologi og forretning.

❓ Hvad er det her?

Hver fredag laver jeg (Lars K Jensen fra Ekstra Bladets udviklingsafdeling) en opsamling indenfor medier, udvikling og teknologi. Her præsenterer jeg noget af det mest interessante, jeg er faldet over i ugens løb.

ℹ️ Lidt om denne uges opsamling

iPhone fyldte 10 år, læs om tendenser for journalistikken og er display-annoncer væk om otte år? Du kan også læse, om abonnenter er en bedre indtægtskilde end annoncører, om designledelse – og derudover om Microsofts nye designsprog og en bog om statiske websites.

Det og meget mere kan du læse om i denne uges opsamling. God fornøjelse 🙂

Læs/se resten →

Opsamling: Medier og teknologi i uge 1, 2017

Et tilbageblik på ugen der gik indenfor medier, teknologi og forretning.

❓ Hvad er det her?

Hver fredag laver jeg (Lars K Jensen fra Ekstra Bladets udviklingsafdeling) en opsamling indenfor medier, udvikling og teknologi. Her præsenterer jeg noget af det mest interessante, jeg er faldet over i ugens løb.

ℹ️ Lidt om denne uges opsamling

Er Facebook en medievirksomhed? Hvad er det for en dansk virksomhed, Facebook har købt? Skal Snapchat-app’en deles i to? Skal Weekendavisen overhovedet være på nettet? Og hvad kan designere lære af Lego?

Det og meget mere kan du læse om i denne uges opsamling. God fornøjelse 🙂

Læs/se resten →

Opsamling: Medier og teknologi i uge 51, 2016

Et tilbageblik på ugen der gik indenfor medier, teknologi og forretning.

❓ Hvad er det her?

Hver fredag laver jeg (Lars K Jensen fra Ekstra Bladets udviklingsafdeling) en opsamling indenfor medier, udvikling og teknologi. Her præsenterer jeg noget af det mest interessante, jeg er faldet over i ugens løb.

ℹ️ Lidt om denne uges opsamling

Årets sidste opsamling er her. På grund af ferie udkommer den onsdag i stedet for fredag. Derfor er der lidt mere med, men hvis du mangler noget at kigge på, kan du kaste dig over alle de andre opsamlinger 🎁.

Du kan også se de fem mest læste artikler 🎁  her hos os i 2016.

God fornøjelse 🙂

Læs/se resten →

Opsamling: Medier og teknologi i uge 50, 2016

Et tilbageblik på ugen der gik indenfor medier, teknologi og forretning.

❓ Hvad er det her?

Hver fredag laver jeg (Lars K Jensen fra Ekstra Bladets udviklingsafdeling) en opsamling indenfor medier, udvikling og teknologi. Her præsenterer jeg noget af det mest interessante, jeg er faldet over i ugens løb.

ℹ️ Lidt om denne uges opsamling

Mobiljournalististik, Altinget ❤️ Mandag Morgen, farvel til Breaking News, udgivere trætte af Twitter, Den Korte Avis-annoncer, forretningsmodeller, header-bidding, team-diversitet, et succesfuldt MVP og Figma.

Alt det og meget mere. Slå dig løs. God fornøjelse 🙂

Læs/se resten →

Medier og teknologi i uge 49, 2016

Et tilbageblik på ugen der gik indenfor medier, teknologi og forretning.

❓ Hvad er det her?

Hver fredag laver jeg (Lars K Jensen fra Ekstra Bladets udviklingsafdeling) en opsamling indenfor medier, udvikling og teknologi. Her præsenterer jeg noget af det mest interessante, jeg er faldet over i ugens løb.

ℹ️ Lidt om denne uges opsamling

Der er mange links denne gang, så tag dig god tid. Vi kommer blandt andet forbi DRs chatbot, Politikens redesign, The Economist-longform på Medium, forretningsudvikling, transformationen hos Expressens udviklingsafdeling – og du kan læse om ‘wireflows’ til UX-arbejdet.

Alt det og meget mere. Slå dig løs. God fornøjelse 🙂

Læs/se resten →

Medier og teknologi i uge 48, 2016

Et tilbageblik på ugen der gik indenfor medier, teknologi og design.

❓ Hvad er det her?

Hver fredag laver jeg (Lars K Jensen fra Ekstra Bladets udviklingsafdeling) en opsamling indenfor medier, udvikling og teknologi. Her præsenterer jeg noget af det mest interessante, jeg er faldet over i ugens løb.

ℹ️ Lidt om denne uges opsamling

Mediernes Fat Cat Syndrome har kostet mange penge, vi har fået en ny regering og Google synes ikke godt om popups på mobile sites. Du kan også læse om, hvordan Financial Times måler ‘engagement’, og du kan blive klogere på Design Thinking, på dansk ‘designledelse’.

Og så kan du få HTTP/2 forklaret…med pizza.

Alt det og meget mere. Slå dig løs. God fornøjelse 🙂

Læs/se resten →

Medier og teknologi i uge 47, 2016

Et tilbageblik på ugen der gik indenfor medier, teknologi og design.

❓ Hvad er det her?

Hver fredag laver jeg (Lars K Jensen fra Ekstra Bladets udviklingsafdeling) en opsamling indenfor medier, udvikling og teknologi. Her præsenterer jeg noget af det mest interessante, jeg er faldet over i ugens løb.

ℹ️ Lidt om denne uges opsamling

Læs om Facebooks fortsatte udfordring med falsk indhold. BBC deler ud af interaktivitet-erfaringerne, og Søren Pind vil gerne overvåge alle journalister. Facebook tjener masser af penge (men Google tjener flere), og du kan læse om strukturering af team-arbejde og udfordringeren ved de åbne kontormiljøer – og om, hvordan Facebook laver design-kritik.

Alt det og meget mere. Slå dig løs. God fornøjelse 🙂

Læs/se resten →